Twee zonnepanelen bijgelegd.
Update juni 2026.
De Envertech omvormer is er mee gestopt. Nu was deze ook al redelijk oud vermoed ik. Bij Stralendgroen.nl een mooie vervanger in de aanbieding gevonden. De Growatt Neo 800M-X. Wifi wel werkend gekregen, maar ik blijf ook monitoren met de HomeWizard socket. Wel zo betrouwbaar. Bovendien gaat deze dan verder, waar de Envertech gebleven is.


Het Bitumen dakje van de stookhoutopslag werd slechter. Ik had al enige tijd het idee om dit te vervangen door twee zonnepanelen. Daarvoor had ik wel een passende maat nodig: 80 cm breed. Afgelopen weekend kwam ik een setje tegen bij dezelfde marktplaats verkoper waar ik ook een stekkersetje voor het dak van de schuur had gekocht. Twee sunpower panelen van in totaal 530Wp en een Envertech omvormer. Meteen bij Liander aangemeld.
Nu mag je maar twee stekkerpanelen op een groep aansluiten. Ik heb echter twee el-groepen in de schuur. Dus deze op de andere groep aangesloten.
Een mooi dakje en weer w at extra eigen opwek. Dak ligt vrij plat op het zuidwesten. Plat geeft minder efficiëntie maar wel een betere spreiding over de dat is weer een voordeel in eigen gebruik.





